Ünnepi keretek között, Papp László polgármester, Schanda Tamás miniszterhelyettes, Szilvássy Zoltán rektor és Kossa György elnök-vezérigazgató, valamint a MÚSZ vezetői, Wladár Sándor elnök, Becsky András alelnök, a Debreceni Sportcentrum vezetője, Török Enikő sportszakmai vezető és Darnyi Tamás elnöki tanácsadó – mindenekelőtt négyszeres olimpiai bajnok – jelenlétében mutatták be a Mercedes Benz Reform Intercity távolsági buszait Debrecenben.
A nagy találkozás nem véletlen, hiszen a város egyike azon négy településnek – Tokaj, Mór és Budafok mellett –, ahol útjára indult az Úszó Nemzet Program kísérleti szakasza, melynek keretében máris 83 tanintézmény csaknem 3000 diákja tanul heti rendszerességgel úszni. A sportág másik legendája, Egerszegi Krisztina fővédnökségével indult program hosszútávú célkitűzése, hogy valóban minden óvodás és kisiskolás gyerek megtanuljon úszni, és hogy az országban olyan uszodahálózat jöjjön létre, amely lehetővé teszi, hogy egyetlen intézményből se kelljen húsz percnél hosszabban utaztatni az úszásoktatásra induló gyerekeket.
Debrecenben nem csupán a program mutatkozik be, de a Mercedes is: ezekkel az új típusú járművekkel szállítják hamarosan a fiatalokat az uszodákba. Ahogy köszöntőjében Wladár Sándor jelezte: „Jelenleg vizsgázik a MÚSZ, és vizsgázik a busz.” Az elnök később elmondta: „Bízom benne, hogy az ITK szlogenjében szereplő „fenntartható mobilitás” jelmondat mind a közutakon, mind pedig a medencében is igaz lesz, s a most induló Úszó Nemzet Program hosszú-hosszú évtizedekre megalapozza egy egészségesebb és a testmozgásra többet adó magyar társadalom alapjait. Kívánom, hogy a gyermekek biztonságban jussanak el a tanintézményektől a tanuszodákig és vissza, amihez a Mercedes Benz buszai a legjobb választásnak tűnnek az ÚNP program és az autógyártó közös értékei, a megbízhatóság és a kompromisszumok nélküli minőség alapján.”
Az Úszó Nemzet Program „nulladik” szakaszában 16 busz (10 ötvenszemélyes és 6 huszonegy-személyes) vesz részt. Mint Wladár Sándor megjegyezte, legalábbis a számmisztika szempontjából érdekes egybeesés, hogy az első Mercedesek 1926-ban jelentek meg az utakon, pontosan abban az évben, amikor Budapesten megrendezték az első Európa-bajnokságot – és most, amikor ismét nálunk volt az úszó Eb (májusban), a Mercedes főszerepet kap a magyar úszósport egyik legnagyobb szabású kezdeményezésében.